4/06/2008

Mycket jobb och lite tid för scrap...

...men en stund här och där blir tillslut en del i alla fall. Jag har dessutom börjat snabbscrappa. Receptet är att lifta eller helt enkelt göra en case (copy and steal everything). Då behöver man inte tänka så mycket... LOL! Jag har gjort två lift/case (vet inte vart gränsen går) till en utmaning på scrapbook.com. Det är en av mina absoluta favoriter, MissSweden, Helen, som står för den och vi ska lifta någon/några av hennes egna favoriter. Kolla gärna in hennes galleri: http://www.scrapbook.com/myplace/index.php?mod=galleries&u=109433

Den här är till bröllopsalbumet, och har dold journaling om klänningen och allt drama som uppstod när jag inte kom i den dagen före bröllopet... Gravid och på tillväxt skulle man kunna säga. Mamma och blivande svärmor sydde ut den så mycket det bara gick (och gissa om de var lite nervösa). Jag kunde inte andas, men den gick att knäppa på den stora dagen! (TACK mamma!!!)
Kolla in mina nya favoriter - BLACK BOARD från Cosmo Cricket. Nyinkommet hoshttp://www.annasscrapbooking.e-butiken.se/

Sen har vi då kära mor i festartagen... Hehehee, vi firade min svägerskas 30-årsdag rejält och hade superkul. Ännu roligare då pappa bjöd mor på hennes livs första tequila.

Jag och sonen roade oss med att göra kort i morse (födelsedagskalas i eftermiddag). J bestämde att det skulle vara en vit döskalle och en gul blixt på. Jag gjorde döskallen av grungeboard och crackle accent och han ritade och klippte. Jag hjälpte också till med en doodlad ram, resten är J's verk! Visst är han duktig!!!!

6 comments:

Elzie said...

Jättefina lo's du Tesa. Hoppas du går långt i Helens tävling. Det är du värd!!
Hoppas du får en bra vecka med lite mindre arbete.
Kram Elzie

Anonymous said...

Det där med scrapping är nog ärftligt..... Både pappa och jag tyckte Jonathans kort var jättebra!
Bröllopskortet är ju kanon!!
Kram

Unknown said...

Fast du jobbar och står i hinner du med dessa fantastiska kreationer! Bröllops lo´n är underbar och ni är alldeles fantastisk fina!!
J är en klippa på kort! Snyggt jobbat! :)

Kram Pia

Anonymous said...

Vad duktiga ni är!

Lisbet said...

Jag har opererat mig och har inte åstakommit så mycket på sistone. Men nu känner jag att jag behöver inspiration så jag kör en ordentlig blogrunda för att titta om du skapat något nytt eller hittat på något annat som ger mig inspirationen tillbaka.

Ha en underbar helg

Anonymous said...

Vilka LO:s du har gjort, helt underbara.
Kortet var hur collt som helst.
ha det gott!