7/09/2009

Tea bag holder

Jag sprang på en utmaning tidigare idag hos Storyhouse. Utmaningen var att lifta en helt underbar layout. Feminin, lite sirlig sådär med underbar färgkombinationoch jag satte mig så fort mat och allt var undanröjt. Det blev ytterligare ett kort (scrapblocken sitter där den sitter), ett sk Tea bag holder–kort (vilka hemska anglocismer det bliiiir). Det finns tutorials (hihi, där kom en till, dax att sluta räkna!) överallt, bland annat på Splitcoast stampers. HÄR.

Tea bag cardNär jag såg layouten inspirerades jag av titeln “Ett ögonblick av stillhet” och visste genast att nu äntligen skulle min Hero Artsstämpel användas. Sen blev inte kortet på något sätt så som jag först tänkt – distressat, med massa rosor och annat lullull, och kanske inte direkt likt… Blev väldigt enkelt. MEN jag inspirerades av layoutens två färger, fast jag bytte brunt mot grönt, och jag inspirerades av swirlarna. ÄLSKAR swirlar. Och så titeln som sagt

Tea bag card insidaInsidan. Jag har stoppat in en tepåse, men egentligen ska där vara en liten chokladbit vilken ska inhandlas i morgon. Sen gjorde jag en liten tag i den andra fickan.

Det var det hela. Nu är det dags att sova så jag orkar jobba i morgon. Men i morgon är det fredag. Fredag är bra dag!

No comments: