6/07/2009

Studentkort igen

Det är mycket student nu... En vecka till sen kan vi alla säga ÄNTLIGEN! Hoppas att vädret blir bättre och att alla planerade sommarbufféer ute i det gröna kan avnjutas som tänkt. Själv missar jag det mesta i avslutningsväg, inklusive sonens, grannens och vännernas skolavslutning/student, eftersom en kär kollega bokat in ämneskonferensen ute på en avlägsen ö full av ormar och fästingar just i slutet av nästa vecka. Starkt jobbat PG. *sagt med kärlek trots allt*
Dagen har ägnats åt att städa, rösta, laga mat, diska, gnälla på vädret och att det är så ända in i norden tråkigt med hushållsarbete och under en stulen halvtimme att göra ett snabbt studentkort.

Jag har också ägnat mig åt att inte rensa ogräs. Men visst kan väl ogräs också vara fint. Ibland. Väl?
I morgon väntar dryga 500 sidor tentor att rätta. Det är ju så himla kul så då kommer mitt gnällhumör säkert att gå över. Tjohoo!!!

2 comments:

Ulrika said...

SNABBT studentkort? Skojar du? EN HALVTIMME? OMG! Hur gick det till? Det ser otroligt välarbetat ut, verkligen ett supersnyggt kort! (Och vilket alfabete är det där egentligen, det MÅSTE jag ha!!!) Hoppas du inte får alltför närgångna djurkontakter på den där ön ... Lycka till med tentarättningen också. Kram!

Cattis said...

WOW! Vilket snyggt studentkort! Ja, denna vecka är det mycket. Jag har två skolavslutningar där en av mina pojkar slutar 9:an och bal på det också..Hoppas verkligen vädret blir bättre denna vecka, med sol och värme!