5/26/2008

Nytt kortformat...



















...fick jag stifta bekantskap med i senaste numret av Ett Trykk. Var bara tvungen att prova. Det första försöket blev ett morsdagkort till mamma med de fina "Vänner" pappren från Maja design. Jag blev ganska nöjd, framför allt med att det fungerade som det skulle... När man drar i tagen kommer även den nedre ut - som magi!!! LOL! Men den blev aningen för lång i min smak. Lite svårhanterlig, lång och ranglig helt enkelt.

Sååå, när det var dags för nästa kort till gulliga VeronikaP som hållit i en kul swapp på http://www.annasscrapbooking.se/ gjorde jag det kortare och det tyckte jag blev lite bättre.

Fick ett kort av Scrapperlicious för ett tag sedan, och hon hade maskat en journalingspot och sedan stämplat kring den och det tyckte jag var supersnyggt. Så det har jag provat här.

Thank you Puppy T. for the inspiration of the masked journaling spot!!!

Scrapperlicious är förresten med i Ett Trykk detta nummer - 7 sidor magi! Kan rekommenderas!

För övrigt är jag aptrött på onyanserad lärardebatt och all skit som sprids om lärarutbildningen och att den kritiska granskningen fullständigt havererat och att Lärarnas riksförbund är vår värsta fiende - tror inte att det finns ett fackförbund någonsin i historien som gjort så mycket för att förtala sitt eget yrke. Vem tusan vill bli lärare efter att ha läst Fjelkners debattinlägg????

3 comments:

VeronikaP said...

Tusen tack för kortet, det är bara sååååå fint!!
Tänkte kika in för att se var du har hittat idén om kortet. Inser att jag kanske borde införskaffa mig Ett Trykk....
Kram och tack igen!!

www.veronikap.blogg.se

Anonymous said...

Jättesnyggt. Du får förklara hur du har gjort vid ngt tillfälle. Du vet ju att jag älskar nya tekniker och tillvägagångssätt. Ha det bra

Cath. said...

Vilka fina kort du har gjort!
Och clearalbumet här nedan är helt underbart...
Det är så inspirerande att kika in
till dig!
Soliga hälsningar, Catharina.