5/19/2008

Det är alldeles...

...för länge sedan bloggen uppdaterades! (Eller hur, Ullis *s*). Så mycket scrappat har det inte blivit denna vecka och helg heller, men jag kunde ju inte komma mig för att bryta min "Tesas Stackenutmaning" andra veckan... Helgen tillbringades tillsammans med mina yrväder till brorsdöttrar (ja med deras föräldrar och min son också). Vi var på Busfabriken och hade superkul. Ett litet minialbum har påbörjats! När vi kom hem söndag eftermiddag satte jag mig ned och gjorde den här på 45 minuter jämt.

Jag följde en ren och balanserad skiss som jag hittade på bloggen Scraputmaning. Texten är om hur J överkom skräcken för rutschekanan på Getingen och fick den som storfavorit. Vet inte vem som var stoltats när han väl klarade den, han, jag eller Ann-Britt (förskoleläraren).

Så ett nytt bokmärke - IGEN! Eller nytt och nytt, det är väl ett par veckor sedan jag slängde ihop det till en härlig färgutmaning på Svensk Scrapbooking - bara använda färgerna limegrönt, råååsa och turkost (ja och vitt och svart). KUL!
I morgon bär det av till Stockholm. Attans tidigt går tåget (och då måste jag ta mig till järnvägen först också), måste gå upp 04.30 - DET ÄR MITT I NATTEN!!!

Oj, en sak till bara. Idag fick jag ett efterlängtat brev med ATC:er till en Swapp jag håller i. Det tog "bara" närmare två veckor för det att nå mig. Och det är ANDRA GÅNGEN på ca en månad som det händer. Min vinst från Hobbyhuset tog också jättelång tid på sig (så Cia trodde nog att jag var otacksam som aldrig tackade...). Det är så himla konstigt. Någon annan som varit med om detta senaste tiden? Blä för posten, men hurra för att det kom fram! Till slut!

4 comments:

Anonymous said...

Hahaha, kanske bra att vi finns och kan piska på varandra lite när det gäller blogg inlägg! ;) Så fort jag gör något nytt alster ska jag också uppdatera! Har sista tentan nästa vecka (+ en omtenta veckan där på) så det är väl fokus på att avsluta skolan nu. Men sedan...oj vad här ska scrappas! :D Grattis till 04.30 föresten! Huuuu, jag hatar morgnar!! Ha det så bra i Stockholm vännen! *kram*

Anonymous said...

Hittade mycket fint här. Jag kommer tillbaka.
Malin

Anonymous said...

Så mysigt.........
Tänkte direkt på grävmaskinen när vi var på Öland. Tänk vad kul för Jonathan när han blir äldre och får se alla fina LO hans mamma gjort. Just nu gillar han ju inte att bli fotad. Som vanligt gillar jag färgerna och din sammansättning.
Kram

Unknown said...

Grattis till vinsten med bokmärket! Du är ju speed-scrappare! å snyggt blir det! :) Kram pia