10/31/2008

Det är mörkt nu...

...mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. När ända in i hundan ska man ta kort då??? Hehe, det kan man kalla I-landsproblem! Idag är jag lite senare än vanligt för jag är på väg till arkivet och dom öppnar inte förrän 8.30 - det gäller at passa på.
It's dark outside. REALLY dark. It has a bad influence on my ability to take photos of my stuff!

Detta är veckans bidrag till Scrapopol. Uppdraget var att skapa monokromatiskt. Det är svårt. Och varför jag valde BRUNT vete fåglarna för det gjorde inte saken lättare. Men jag ÄLSKAR Li'l Davis metallic akrylfärg tillsammans med crackle accent - det ger en närmast magisk lyster!
I've used Kazan's sketch No 12 over att 2Sketches4You - I love the sketches and all the inspiration from their design team. I did this card as part of the scrapopoly game - my task this week was to do something monochromatic. That was a though one!
Bokmärket är till min kära make. Han har gruffat en längre tid om att "alla andra har minsann... Men jag har inte fått..." Så jag ska väl vara glad att han faktiskt VILL HA något jag gjort. LOL! Vid förfrågan om färgskala sa han tveklöst svart och rött. Fick användning av mina nya Tim Holtz-stämplar. Gillar jag dom eller gillar jag dom???

Och så har jag gjort ett grattiskort med den ursöta tårtstämpeln från Annas Scrapbooking! Grönt och råååsa är så gött tillsammans!Tack och hej, ha en trevlig helg!

5 comments:

Maritha said...

Nu har "flitens" lampa lyst märker jag! Jättefina kort, vad kul att Anders äntligen har fått ett bokmärke. Han har ju bra smak (rött o svart) tyckte stämplarna blev jättebra!
Kram

Anonymous said...

Tjusigt som vanligt. Kul att han vill ha ett bokmärke gubbskrutten ;-)

Irene Tan aka Scrapperlicious said...

Love those stamps! Especially TH's! Gorgeous projects!

Unknown said...

Ja nu blir alla lo´s och kort bilder helt dassiga.... jag håller fullständigt med dig om det!
Men så fina grejer du gjort! Gillar bokmärket som din käre make fått! Fin fina saker! Kram Pia

3left Feet said...

OOH pretty stuff! I <33 the cake! it looks sooo yum! :)