7/28/2008

En semester...

...går så fort! Vi har haft en riktigt skön och fullmatad vecka där vi sett massor och badat en del. Det är något alldeles särskilt med hav! Oavsett om det går att bada eller ej.
Enda smolket i glädjebägaren var maten - det var inte helt lätt att hitta näringsriktig, varierande glutenfri kost åt sonen på restaurangerna, och det var ytterst begränsade kokmöjligheter på campingplatsen i Tyskland. Hur gör människor med celiaki där????

Hann göra ett DT-kort till innan jag for. Har för första gången (!) provat torrembossing med min groda och jag är kär.

Nu ska jag ner i mitt svala scraprum! Dags att göra en LO!!!

5 comments:

Anonymous said...

Välkomna hem! :) Roligt att höra att ni hade en bra resa. Trist bara med matbesväret. Man undrar ju verkligen som sagt hur tyskarna själva gör? Vilket härligt kort du har gjort också! Älskar det glansiga hjärtat!! Är det cracklepaint först och sedan någon form av typ glossy accents? Sedan tror jag att jag behöver köpa mig någon embossing folder också! Det blir så läckert!! :)

E said...

Vilka härliga bilder!
Och vilket fin fint kort!
Kramizzz Kicken

Susanne said...

Hej hej!! Välkommen hem från din resa!! Hoppas att ni hade det bra i Tyskland! Åkte ni med husvagn eller hyrde ni stuga? Vet att det är besvärligt med matallergi när man ska äta ute. Har en son som är mjölkproteinallergisk och jag och maken är laktosintoleranta så det kan bli riktigt besvärligt ibland!

Nu du Tesa, så har min doodling- Lo äntligen blivit klar!!:-) TACK för utmaningen du gav mig tidigare, visste inte att det var så roligt att doodla!!! Så nu är jag fast i "doodlingträsket" jag också!!! *S* Du hittar den på min bloggsida och i mitt galleri på sb.com om du vill kika på den. :-)
Förresten, vad fin fondväggen blev, den där tapeten är ju helt UNDERBAR med flourisharna på!!!! En gång scrappare, alltid scrappara i ALLA sammanhang, hihi!!*S*
Ha de bra!!! Kramar Susanne

Unknown said...

Välkommen tillbaka!
Det är underbart med havet och solen. Kortet från havet är väldigt stämningsfullt! Ha en fortsatt bra Augusti! *kram* Pia

Elzie said...

Vad kul att ni är hemma igen. Inte roligt med maten när det krävs lite andra saker. Inte så lätt att veta heller vad det heter på tyska.

Nja, jag är ju inte alls med i den gruppen på SB så jag tror jag hoppar över den träffen. Dessutom är jag nästan aldrig därinne numera. Tycker det har blivit en dunkamigiryggen klubb numera och det är inte så kul. Men jag hoppas ni får trevligt i alla fall.

Här kokas det körsbärssaft idag + att jag varit ute och planterat om några pelargoner som stod trångt. Inget scrappande så långt ögat ser *s*.
Kram Elzie