6/30/2008

Flow!!!

Nu är jag inne i ett stim. Här skapas det som bara den under de arla morgontimmarna. Igår kväll före natti natti hittade jag ytterligare en skiss-tävling som triggade inspirationen. Så i morse strax före 6 satte jag tänderna i den och var klar dryga timman senare. Och nöjd blev jag också! Eller ja, nöjd och nöjd, men med förutsättningarna och snabbscrap och så, så...

Den trevliga skissen hittade jag på Scraphuset och ser ut såhär:

Och min tolkning:

Vi tillbringade midsommardagen nere vid viken med att meta. Sonen och jag var på Lurö veckan innan och där hade vi inte direkt fiskelyckan med oss. Jag menade nog att det berodde på taskigt bete (typ bröd - sonens kompis hittade EN smal maskkrake efter MYCKET letande) rostiga krokar och fel tid på dygnet, men sonen var övertygad om att det berodde på inkompetens. Min inkompetens. Vi måste ringa MORFAR han är MYCKET bättre på det här än du! Sa han. Sagt och gjort. Vi ringde till morfar från bryggan och bestämde en fisketur under helgen. Och visst var morfar MYCKET bättre. Han halade minsann upp en stor, fet glänsande BRAX på sitt pimpel. Inte för att det var mycket att ha till middag. Men sonen blev imponerad. MYCKET imponerad!!! Journalingen finns dold på tagen under fotot.

Så ett tagkort till Tesa:

4 comments:

Minkamera said...

Vad mycket fint du hinner med:-) Du är utmanad!!

Anonymous said...

Vilken härlig kille!! Det här fantastiska LO:t måste jag ta fram och visa morfar direkt när jag kommer hem!
Taggen var också jättefin!
Kram

Ewonne said...

Wow vilken mängd av snygga alster det fanns här då!!! ♥

Tusen tack för din tumhållning!!!!

kramen

dragonflys said...

both are stunning love the the blue 's you use